Ukusne đakonije od paradajza

Ukusne đakonije od paradajza

11.08.2017 01:05, Novosti

Ukusne đakonije od paradajza Čeri, jaja i pršutaZa 4 osobe potrebno je: 4 jajeta, 2 kašike seckanog vlašca, 2 iseckana avokada, 24 čeri paradajza žute i crvene boje, 4 iseckane šnite pršute, 60 ml maslinovog ulja, kašika limunovog soka, kašika svežeg seckanog bosiljka, so i biber. Stavite jaja u šerpu, prelijte hladnom vodom, zagrejte do ključanja i kuvajte 10 minuta. Potom isperite ispod mlaza hladne vode. U posudi za salatu pomešajte bosiljak sa uljem i sokom od limuna. Posolite i pobiberite, dodajte seckani avokado i čeri paradajz i promešajte. Podelite salatu u četiri porcije, garnirajte narezanim jajima i pršutom. Poslužite uz tostiran hleb sa prilogom po želji. * * * * * * * * * * * * * * * *Špageti u marinara sosu Za 4 osobe potrebno je: 350 g špageta, 500 ml marinara paradajz sosa, 20 crvenih čeri paradajza presečenih na pola, 4 kašike svežeg seckanog bosiljka, 2 čena belog luka, 2 kašike maslinovog ulja, nekoliko celih listića bosiljka, so i biber. Za garnir: 8 šnita slanine, paprika, 8 šampinjona, tikvica.

U teflon tiganju propržite iseckanu slaninu 2-3 minuta, iscedite višak masnoće, pa dodajte papriku i tikvicu iseckane na kockice i pečurke iseckane na šnite. Posolite, pobiberite i sklonite sa ringle. U posoljenoj kipućoj vodi skuvajte špagete i potom iscedite. U drugoj šerpi zagrejte ulje, izdinstajte seckani beli luk i čeri paradajz 2-3 minuta, pa dodajte sos od paradajza i ostavite da se krčka 2-3 minuta. Potom umešajte bosiljak. Sipajte špagete u porcije, prelijte ih sosos, dodajte dinstano povrće i listiće bosiljka i poslužite toplo. * * * * * * * * * * * * * * * *Sočne juneće ćufte Za 4 osobe potrebno je: 450 g mlevenog junećeg mesa, 3 kašike mlevenih badema, kašika rendanog đumbira, 2 rendane tikvice, 6 paradajza iseckana na kockice, 2 kašike seckanog vlašca, 3 kašike seckanog peršuna, 250 g šampinjona isečenih na četvrtine, jaje, ulje, so i biber. U činiji pomešajte mleveno meso sa mlevenim bademom, đumbirom, tikvicama, vlašcem, jajetom i peršunom. Posolite i pobiberite, pa oblikujte 16 ćuftica jednake veličine. U tiganju zagrejte malo ulja na srednjoj temperaturi i ispržite ćufte dok ne porumene. Potom dodajte seckani paradajz i šampinjone. Poklopite i ostavite da se krčka na srednjoj temperaturi 15-20 minuta. * * * * * * * * * * * * * * * *Aromatična krem supa Za 4-6 osoba potrebno je: 750 g paradajza iseckanog na kocke, 250 ml pileće supe, 250 ml mleka, 60 g putera, glavica crnog luka, 2 kašike brašna, pola kašičice šećera, veza svežih začinskih trava (bosiljak, celer), veza peršuna, so i biber. U šerpi rastopite puter pa propržite sitno seckani crni luk 2-3 minuta na umerenoj temperaturi. Potom umešajte brašno, upržite 60 sekundi, pa dodajte paradajz, supu, šećer, začinske trave, so i biber. Promešajte, poklopite i kuvajte oko 3 sata na umerenoj temperaturi. Potom umešajte mleko i kuvajte još 15 minuta. Gotovu supu izmiksajte, sipajte u porcije i pospite svežim peršunom. * * * * * * * * * * * * * * * *Andaluzijski gaspačoZa 6-8 čaša potrebno je: kriška starog hleba sa korom, 500 ml (2 šolje) soka od paradajza, oljušten paradajz bez semenki, crvena paprika, paradajz, čen belog luka, kašika crvenog vinskog sirćeta, 3 kašike maslinovog ulja, so i biber. Za garnir: četvrtina crvenog luka, 2 kašike seckanog vlašca, nekoliko listića bosiljka. Isecite hleb na kockice i stavite u činiju. Prelijte sokom od paradajza i ostavite da odstoji pola sata na hladnom. Paradajz isecite na kockice i stavite u posebnu činiju. Potom dodajte po tri četvrtine sitno iseckane paprike i krastavca i izgnječeni beli luk, izmiksirajte, pa umešajte sirće, 2 kašike maslinovog ulja, hleb i sok od paradajza, so i biber. Umutite dok ne dobijete homogenu smesu i ostavite da odstoji u frižideru 1-3 sata. Crveni luk isecite na kockice, kao i preostale četvrtine paprike i krastavca i stavite u činiju. Dodajte vlašac, kašiku ulja i promešajte. Sipajte gaspačo u čaše, garnirajte mešavinom seckanog povrća i listićima bosiljka i poslužite.* * * * * * * * * * * * * * * *Vitaminski paketićiZa 4 osobe potrebno je: 4 velika paradajza, 2 kašike soka od limete, breskva, četvrtina krastavca, 180 g kuvanog kukuruza, 2 kašike seckanog bosiljka, 3 kašike maslinovog ulja, so i biber. Odsecite gornji deo paradajza i izdubite pulpu. U posudi za salatu umutite maslinovo ulje sa sokom od limete. Očistite breskvu i isecite je na kockice. Krastavac oljuštite, isecite na kockice i dodajte u činiju za salatu. Potom umešajte kockice breskve, kukuruz i bosiljak. Posolite i pobiberite po želji, promešajte, pa tom mešavinom napunite izdubljeni paradajz. * * * * * * * * * * * * * * * *Prava grčka salataZa 4 osobe potrebno je: duguljasti krastavac, crvena paprika, žuta paprika, manja glavica crvenog luka, 20 čeri paradajza, 16 crnih Kalamata maslina, 200 g feta sira isečenog na kriške, 2 kašike maslinovog ulja. Za preliv: 60 ml maslinovog ulja, kašika soka od limuna, kašika rendane limunove kore, 2 kašike listića origana, so i biber. U velikoj posudi za salatu pomešajte sastojke za vinegret (maslinovo ulje, sok i koru od limuna, listiće origana, so i biber). Isecite krastavac, paprike i crveni luk na tanke kolutove. Presecite čeri paradajz na pola. Dodajte seckano povrće u činiju sa vinegretom, umešajte masline i čeri paradajz i promešajte. Podelite salatu u porcije, garnirajte kriškama feta sira, prelijte maslinovim uljem i poslužite.